עיצוב אתרים



עיצוב אתרים הוא מסוג התחומים שמשלבים פרקטיות עם יצירתיות ודימיון. אתר שנראה מעולה אך אינו פרקטי לא יעשה את העבודה וההיפך הוא גם נכון. לכן עיצוב אתרים הוא אחד מהשלבים הקריטיים בבנייתו של אתר אינטרנט. מעצבי אתרים שונים נבדלים אחד מהשני בהכשרתם, בקצב העבודה, באיכות העבודה ובנסיון שהם רכשו לאורך הזמן. מומלץ לעיין בתיק העבודות של מעצב אתרים לפני שמתחילים פרויקט גדול.

מי בכלל צריך עיצוב אתרים? האם מדובר בהוצאה מיותרת? ההחלטה להשתמש בשירותיו של מעצב אתרים קשורה קשר ישיר בשאיפות האתר החדש ומטרותיו. כיום עינם של הגולשים רגישה ביותר ותדע לזהות ולהעריך אתרים מעוצבים ויפים. חווית הגולש היא אחד הדברים החשובים ביותר להצלחתו של אתר אינטרנט.
המסר השיווקי של האתר חייב להיות קולע וברור. אתר שיראה מוזנח ומיושן מבחינה ויזואלית פשוט יבריח את הגולשים.

כיום העיצוב הוא בעצם אינדיקטור לאיכות. עיצוב איכותי ומושקע של אתר, יעיד בד"כ על מוצרים טובים ועל שירות ברמה גבוהה. האתר שלנו הוא פעמים רבות כרטיס הביקור של העסק והוא זה שיוצר את הרושם הראשוני אצל הלקוח. בעולם העסקי יש חשיבות אדירה לרושם הראשוני!

תהליך עיצוב אתרים מורכב מכמה שלבים בסיסיים:

עיצוב הלוגו – הלוגו הוא בד"כ הדבר הראשון שמעצבים באתר אינטרנט והוא מתומחר בנפרד. אם שמו של האתר הוא שיכתיב את מהות האתר, הלוגו הוא זה שיכתיב את כל השפה העיצובית של האתר. הלוגו הוא אחד הדברים הבולטים ביותר מבחינה ויזואלית והוא בד"כ ילווה אותנו גם מחוץ לאינטרנט. בגדול, הלוגו אמור לתמצת בתוכו את הרעיון הבסיסי של העסק.

בחירת גוונים לאתר – בד"כ מעצב יבחר כ-3 גוונים מרכזיים לעבודה. יש לבחור צבעים שמהדהדים ביחד עם הקונספט של האתר וביחד עם הלוגו. יותר מדי גוונים יוצרים בלגן בעין וחוסר מיקוד. האתגר של מעצב אתרים הוא ליצור הרמוניה בין הגוונים כך שמראה האתר יהיה מספיק מעניין ועדיין לא עמוס מדי.

השפה העיצובית – הלוגו הוא שמכתיב את השפה העיצובית. שפה של אתר כוללת מספר קוים מנחים לעיצוב כלל האלמנטים של האתר. אתר חייב להחליט אם ישתמש באלמנטים ישרים או מעוגלים, אלמנטים חלולים או מלאים וכו'...
לאחר שבחרנו מספר דגשים לעיצוב, חשוב להיות עקביים ולשמור על השפה העיצובית בכל רחבי האתר. האתגר הוא לייצר פריטים שונים שהם וריאציה על הלוגו ושל גווני האתר. בכל מקרה לא חורגים מהשפה העיצובית.
הקפדה על השפה יוצרת אצל הלקוח חוויה של "גשטאלט" – השלם גדול מסכום חלקיו. הלקוח מרגיש שהוא נכנס אל חוויה ויזואלית נעימה וייחודית, מבלי שהוא יכול לשים את האצבע על פריט ספציפי.

אלמנטים בתוך האתר – אתרי אינטרנט שונים נבדלים בכמות ההשקעה שלהם בעיצוב אלמנטים ייחודיים. בד"כ אותם אלמנטים הם חלק משמעותי מתוך השפה העיצובית הכוללת של האתר. אתר גדול ומעוצב חייב לייצר לעצמו סדרה של אלמנטים ייחודיים אותם הגולש יראה רק באתר שלו. זה כולל פרצופים, חצים, קוים מיוחדים וסמלים נוספים שהופכים את חווית הגלישה לנעימה וידידותית יותר למשתמש. רצוי להימנע משימוש באלמנטים חינמיים מהרשת, שכן הלקוח ישר יזהה שמדובר בפריט שאינו מקורי ופחות איכותי.

לסיכום – האתגר העיצובי הוא גדול. מעצב אתרים מוכשר ידע להשתמש ביצירתיות בכלים העיצוביים השונים תוך התחשבות בצרכי הלקוח. חשוב גם לזכור שתהליך עיצוב אתרים חייב להתבצע במקביל לחשיבה שיווקית מעמיקה.
עבודות מעצבים
 
© כל הזכויות שמורות ל DesignTips - טיפים בנושא עיצוב פנים ועיצוב בכלל 2009-2010