ריהוט משרדי



לאורך ההיסטוריה האנושית הארוכה ניתנה חשיבות רבה לחפצים ולסמלים שונים אשר העידו על מעמד חברתי מסוים. החל מהמאה ה-15 ואילך ניתן לעקוב ביתר בהירות אחר האופן בו התפתח הריהוט והפך מחפץ יוקרה אישי לחפץ יומיומי שניתן למצוא בכל משרד ובתוך לא מעט חדרי ישיבות. במאה ה-15 ניתנה לריהוט חשיבות ראשונה במעלה. ריהוט סימל סטאטוס חברתי והעניק יוקרה לבעליו.

ריהוט משרדי למנהלים


לאורך המאות, ככל שהכלכלה התפתחה והפכה לתעשייתית וקפיטליסטית כך גם גדל הצורך בייצור ריהוט למטרות ספציפיות כמו ריהוט חדרי ישיבות. כך הפך הריהוט למוצר פחות ייחודי ויותר נגיש לכלל. במאה התשע עשרה ריהוט משרדי היה נפוץ בעיקר בקרב מנהלים של חברות. משום שריהוט מסוג זה נחשב לייחודי היה עשויי מחומרים יקרים כגון: עץ, שיש, משי ועוד. מאמצע המאה העשרים ואילך החלו יותר ויותר אנשים להשתמש במשרדים ולכן הפך הריהוט המשרדי לנפוץ בהרבה.

החל מאמצע המאה העשרים ואילך הצורך במשרדים הלך וגבר אצל חברות קטנות וגדולות כאחד. כיום רובם המכריע של המועסקים בחברות מערביות יושבים במשרדים ועל כן הפך הריהוט המשרדי לחפץ שימושי והכרחי בעולם העסקי של ימינו: שולחן ישיבות, שולחן כתיבה לכל עובד, כסאות מחשב, כסאות מזכירה, פינות ישיבה, ארונות מעוצבים...

במקביל להתפתחות הכלכלית של המאה העשרים החלו להופיע יותר ויותר אנשים שמתמחים בעיצוב ריהוט משרדי. ריהוט משרדי מעוצב הפך לתחום לימוד פופולארי במיוחד וכיום רבים האנשים העוסקים בו. בימנו ניתן למצוא בכל משרד חפצים שונים הכלולים תחת ההגדרה "ריהוט משרדי". הריהוט המשרדי של ימינו עשויי ברובו מחומרים פשוטים כגון פלסטיק ופורמייקה.

כיום משרדים שונים מעוצבים בדרכים שונות הכוללות בתוכן ריהוט משרדי מגוון וכן פתרונות אחסון למשרד. חלק מן הריהוט נועד למטרות שימושיות בלבד על מנת להקל ולייעל את פעולתו של העובד. חלקו האחר של הריהוט נועד למטרות נוי ומשמש עד ימינו כסמל סטאטוס חברתי. ריהוט משרדי מסוג זה ניתן למצוא במשרדים של חברות בינלאומיות גדולות ואנשי עסקים, כמו כן, ריהוט מוסדי המשמש את המוסדות הגדולים.
אף על פי כן, מכיוון שבימינו ישנו צורך כה רב בריהוט משרדי הוא נגיש לכל אדם, ללא קשר למעמד הסוציו-אקונומי אליו הוא משתייך.

כיום ניתן לומר בוודאות שחברות שונות מכירות בחשיבות של ריהוט משרדי במקום העבודה. ריהוט משרדי מתוצרת טובה יכול להקל ולייעל את עבודתו של העובד. בנוסף ריהוט משרדי יכול ליצור אווירת עבודה נעימה במקום העבודה. על מנת ליצור סביבת עבודה אידיאלית אשר תפיק מהעובד את התוצרת הטובה ביותר החלו בעלי חברות לשכור את שירותם של מומחים שונים בעניין.

לדוגמא, שולחן כתיבה טוב עשוי להגביר משמעותי את תפוקתו של כל עובד. מטרתם העיקרית של אותם מומחים היא ליצור סביבת עבודה אשר תפיק את המיטב עבור החברה. ישנן פילוסופיות מזרחיות שונות ובראשן "פנג שואי" (פילוסופיה סינית העוסקת במקומו של האדם במרחב) אשר עוסקות בעיצוב הסביבה של האדם. בשל החשיבות האדירה שיש לסביבת העבודה על התוצרת והתפוקה - ריהוט משרדי וסביבת העבודה הפכו חשובים ביותר עבור בעלי החברות.


כסא מנהלים בהיר מפואר


דוגמאות שונות לגבי בנייני משרדים שעוצבו על ידי מומחי פנג שואי ניתן למצוא בניו יורק, הונג קונג, טייוואן וסינגפור. ארבעת המקומות הללו מהווים מרכזי מסחר וכלכלה בינלאומיים אשר זכו להצלחה רבה מבחינה עסקית. רבים מאנשי העסקים והחברות המצליחות במקומות אלה הכירו בחשיבות הרבה שיש לסביבה החיצונית על האדם.

הם השתמשו בכישוריהם של יועצי פנג שואי לגבי נושאים שונים: ריהוט משרדי סטנדרטי, ריהוט חדרי ישיבות וארכיטקטורה של הבניין. מספיק להסתובב במרכז הונג קונג כדי להרגיש את עוצמת האנרגיות של המקום, הכל מתוכנן והכל עובד בדיוק מפעים.

>> לחצו כאן לקריאת מאמר נוסף בנושא - "בחירת ארון משרדי יעיל ואלגנטי".


 
עבודות מעצבים
 
© כל הזכויות שמורות ל DesignTips - טיפים בנושא עיצוב פנים ועיצוב בכלל 2009-2010