עיצוב גרפי
עיצוב גרפי - פעם חשבנו שמדובר בתחום רחב ומרתק של כתב, שרטוט, רישום וציור. אלא שבעידן המחשבים כבר כמעט ולא משרטטים עם עיפרון ומשתמשים בתוכנות מחשב משוכללות. כיום כל מעצב נדרש לשלוט בתוכנות גרפיות מתוחכמות. עיצוב גרפי הוא כלי חשוב מאין כמותו לתקשר עם הלקוחות שלנו בצורה ויזואלית. לאילו תחומים עיצוב גרפי רלוונטי בכלל?
לוגו
לוגו הוא נכס משמעותי עבור כל חברה. הלוגו הוא בד"כ המפגש הראשון של הלקוח עם החברה. עיצוב לוגו אמור לתמצת בתוכו את הערכים של החברה ולהדהד עם אופי הפעילות שלה. לוגו מעוצב יכול לשדר אמינות, תחכום, זריזות וגם אנגיה. באמצעות בחירה מושכלת של צבעים, שילובי גוונים, גדלים, זוויות, צורות ושילובים ניתן ליצור לוגו שישדר אנרגיה מאד ספציפית.
הלוגו יופיע בכרטיס הביקור של החברה, על מוצרים, על אריזות, על הניירת ועל רכבי החברה. לוגו טוב הוא בד"כ לוגו שקל לזכור אותו. רצוי שהלוגו יהיה יפה ושבנוסף "ידבר" אל קהל היעד של החברה.
כרטיס ביקור
כרטיס ביקור הוא אחד הכלים השימושיים ביותר עבור עובדי החברה. אפשר לומר שכיום כרטיס ביקור הוא כלי שיווק "חובה" עבור כל משווק. החלפת כרטיסי ביקור בתחילתה של פגישה כבר הפכה לאקט של נימוס. אנשים מסתכלים על כרטיסי ביקור ומסיקים מאיכות הכרטיס על איכות החברה. מאחר ולכל איש שיווק יש כרטיס ביקור, האתגר לעצב כרטיס ביקור בעל מראה ייחודי רק גדל. יחד עם זאת, חשוב לשמור על כרטיס הביקור כמה שיותר ברור ושימושי. אחרי הכל מטרתו להחליף פרטים עם שותפים עסקיים ולקוחות.
מודעות פרסום
עסקים רבים מגיעים אל לקוחותיהם דרך מודעות פרסום בעיתונים, באתרי האינטרנט ובמגזינים. מודעות כאלו, גם אם הן קטנות, עשויות להגיע אל מספר עצום של צרכנים. עיצוב המודעה הוא זה שיקבע עד כמה לקוחות ירימו את הטלפון ויתקשרו אלינו. חשוב לעצב מודעת פרסומת כך שתתפוס את תשומת ליבו של הלקוח בין אינסוף הגירויים האחרים אליהם הוא נחשף.
אתר אינטנרט
כיום כמעט לכל חברה יש אתר אינטרנט. יש חברות שעיקר המכירות שלהן מתבצעות דרך האינטרנט ויש חברות שפשוט צריכות כרטיס ביקור אינטרנטי, שכן לקוחות רבים מחפשים שירותים ומוצרים דרך האינטרנט. מעצב גרפי צריך לגבש שפה עיצובית עבור האתר. עיצוב איכותי יוצר תחושה ייחודית ועקבית בתוך האתר. התוצאה היא חווית גלישה נעימה והרמונית עבור הלקוח.
קטלוג מוצרים קשיח
עסקים המייצרים מגוון מוצרים יכולים להיעזר בקטלוג מוצרים. הקטלוג מאפשר להציג ללקוחות בצורה מפורטת כל מוצר ולספק אינפורמציה מקצועית. בעסקים מסוימים הלקוחות מתוחכמים ויחפשו כמה שיותר אינפרמציה על המוצרים שלנו. יש להגיש את האינפורמציה בצורה ממוקדת, מסודרת ונוחה לקריאה.
עלון – פלייר
פלייר בד"כ יציג ללקוחות מוצר אחד או שירות אחד של החברה בצורה ממוקדת. הרבה פעמים הוא משמש אותנו לצורך קידום מכירות. אנו מכירים את הכלי הזה די טוב כי כיום אנו מקבלים בין 30 ל40 פליירים בשבוע, ישר עד הבית, לפחות מי שגר בעיר תל אביב. אפשר לומר זאת בצורה פשוטה, אם זה לא היה עובד כבר מזמן היו מפסיקים לחלק לנו כל כך הרבה פליירים. ובכל זאת, חלק מהפליירים מצליחים איכשהו לתפוס את תשומת הלב שלנו. עיצוב גרפי הוא שיקבע את מידת הצלחתו השיווקית של הפלייר.
פוסטרים
פוסטרים הם עוד כלי יעיל לפרסום מוצר ייחודי או אירוע שיווקי. אפשר לתלות פוסטרים במקומות ציבוריים כמו תערוכות, חנויות, מועדונים או סתם על לוח מודעות. אנשים נתקלים בפוסטר שלנו בלוח המודעות ומקבלים אינפורמציה שיווקית על העסק שלנו. פוסטר טוב מציג את המסר השיווקי בצורה ברורה. כדאי לעצב אותו בצורה שתאפשר להיחשף אל המסר השיווקי גם ממרחק רב.
עיצוב גרפי נוגע לעוד הרבה כלים שיווקיים כמו ניוזלטרים, אריזות מוצרים, מגזינים, קמפיינים פרסומיים ועוד. לעיצוב יש חשיבות עצומה. האתגר שלנו הוא ליצור שפה עיצובית אחידה שתלווה את החברה בכל התקשורת השיווקית שלה מול הלקוחות.