ריהוט חדרי ישיבות
בעולם העסקי של היום, חדרי ישיבות הפכו למרכיב מרכזי בעיצובו של משרד עסקי. כדי להצליח בעולם העסקי יש להיות בקשר מתמיד עם שותפים עסקיים ועם הלקוחות. פגישות עסקים מחייבות חדרי ישיבות מטופחים עם סביבת עבודה חיובית. לכל חברה מיתוג שונה ואופי שונה. המעצב או האדריכל יעצב את אולם הישיבות לפי הנחיות המנכ"ל וברוח מוצרי החברה. יש לאווירה של חדר הישיבות השפעה אדירה על הרושם הראשוני של כל גורם זר שמגיע לביקור בחברה.
באופן כללי, הארכיטקטורה התפתחה בצורה מדהימה במהלך המאה ה-20. אין כיום עיצוב נפוץ או הנחיות לעיצוב חדרי ישיבות. אפשר לעשות הכל, צריך רק שתהיה קוהרנטיות בעיצוב ושמבחינה פרקטית חדר הישיבות יהיה נוח לשימוש. כיום משתמשים הרבה יותר בחומרים כמו ברזל וזכוכית. ברמה החיצונית זה מתבטא בגורדי השחקים, בתוך המבנים זה מתבטא בשולחנות עבודה מזכוכית וארונות מתכת מעוצבים.
פעם היה העיצוב יותר נחלת האקדמיה לאומנות וכו'. היום העיצוב הפך לחלק בלתי נפרד מן העולם העסקי. חברות משקיעות סכומי עתק במסגרת תקציב העיצוב של מוצרי החברה ומשרדיה. ריהוט חדרי ישיבות יכול להגיע לסכומים אדירים, הכל שאלה של תקציב ושל איכות מבוקשת. שועי עולם כדוגמת ביל גייטס לא מסתובבים כיום בלי יועץ פנג שואי צמוד, שמדריך אותם לגבי תכנון המבנים השונים, כמו גם שימוש בצבעים המומלצים.
ריהוט חדרי ישיבות הפך לנושא פופולארי במיוחד ומעצבים רבים בחרו להתמקד אך ורק בו. אם בשנות ה-90 שלטו עדיין האיטלקים בתחום זה, כיום החיקויים הסינים השתפרו פלאים ומאפשרים לחסוך הרבה. ועדיין אין כמו עבודה איטלקית. מה בעצם כולל בתוכו התחום של ריהוט חדרי ישיבות? שולחנות מפוארים משלל חומרים, כורסאות נוחות, כסאות עבודה, כסאות עובדים, ארונות קיר ומקרנים משוכללים. שם המשחק הוא סינרגיה. האתגר העיצובי הוא בד"כ ליצור שפה משותפת בין מרכיבי חדר הישיבות, שפה שתהדהד עם מוצרי החברה ורוח החברה.
מצד אחד, עיצוב איכותי חשוב לרושם שנשאיר על לקוחות ושותפים עסקיים. מצד שני, יש לחברה אינטרס ליצור סביבת עבודה פרודוקטיבית וחיובית עבור העובדים. הוכח כיום כי ריהוט נכון מגביר תפוקת עובדים, תשאלו את עובדי גוגל. בגוגל למשל, בחרו לתת למשרדים אופי בייתי. העובדים אמורים להרגיש כאילו הם בבית, ולכן לא ימהרו ללכת הביתה כל כך מהר... זה לא חייב להיות ככה בכל חברה אבל זה מראה את החשיבות של העיצוב.
חברות מן הליגה הגבוהה ביותר, לא יסתפקו בריהוט גנרי בעשרות אלפי שקלים אלא יפנו אל מעצב פנים פרטי, רצוי אחד עם שם בתעשייה. כמו שמשקיעים באתר האינטרנט של החברה ובכרטיסי הביקור, כך גם משקיעים במשרדים. באופן הזה ריהוט חדרי ישיבות הופך לנושא לשיחה בפני עצמו ומטעין את החברה באנרגיה של חדשנות ויצירתיות.
כמו בהרבה תחומים, בארץ הולכים בעקבות אמריקה. במקרה של ריהוט משרדי מדובר במגמה מבורכת. יש כיום לא מעט חדרי ישיבות בארץ שפשוט כיף לשבת בהם.