עיצוב לוגו
עיצוב לוגו - סמל המותג
לוגו הינו אלמנט גרפי אשר מסמל ומייצג חברה או עסק כלשהם. מכאן שהלוגו מהווה עבור החברה או העסק את הבסיס הראשוני והחשוב ביותר בתהליך המיתוג העסקי, כאשר מדובר על עיצוב תדמית. כמו כן, יש לומר כי הלוגו המעוצב הינו הסמל הראשון אשר הלקוחות נתקלים בו, ומכאן שהוא יהיה גם זה אשר ייחרט בזיכרונות הלקוחות.
עיצוב לוגו - תהליך בהתאמה אישית
כאשר מדובר בתהליך של עיצוב לוגו, חשוב לבחור במעצב גרפי מנוסה אשר יצליח להיכנס אל הראש שלכם, תוך שיתאים עבורכם את העיצוב המושלם לעסק שלכם. תהליך ההתאמה האישי של הלוגו הינו תהליך מוקפד בו המעצב הגרפי חוקר ומבין יחד אתכם את מהות העסק והמסרים שהעסק צריך לשדר ללקוח. לאחר מכן ייגש המעצב אל שולחן העבודה ויחל בתהליך של הכנת הסקיצות של הלוגו המיוחל. יתכן כי אחת מהסקיצות הראשוניות תצליח לקלוע למטרה אליה אתם מכוונים, כמו כפפה ליד. מנגד, רבים המקרים בהם הדרך אל הלוגו המושלם אורכת זמן רב יותר, כאשר התהליך של התאמת הלוגו מתבצע על ידי תיקון ושינוי הסקיצות. תהליך ההתאמה מתקיים מול המעצב ומסתיים רק כאשר מתקבל לוגו סופי אשר עונה לשביעות רצונכם ואף משדר את המסרים הנכונים עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
הדגש העיקרי בבחירת מעצב גרפי להתאמה אישית של לוגו, הינו הבחירה במעצב שמבין אתכם, וזאת במטרה להבטיח מיתוג מוצלח ביותר למוצר המנצח שלכם.
עיצוב לוגו - השפה הגרפית של הלוגו
הרושם הראשוני שהעסק או החברה שלך משאירים בקרב הלקוח נעוץ בבחירת השפה הגרפית של הלוגו שלכם. כאשר מדובר על השפה הגרפית הכוונה לקונספט, סגנון, צבע, פונט, סמל, גודל וצורה של הלוגו. השפה הגרפית של לוגו אשר נעשה על ידי מעצב גרפי מנוסה ומקצועי תצליח להעביר את מהות החברה ואת תחום הפעילות של החברה. כמו כן, השפה הגרפית של הלוגו אחראית לכך שהמותג ייחרט בתודעה של הלקוחות הפוטנציאליים אליהם אתה פונה, תוך שישדר אמינות, מקצוענות וייחודיות.
עיצוב לוגו - שלושה סגנונות עיצוב מרכזיים
קיימים לוגואים רבים ומגוונים, אך כולם מתבססים על שלושה עקרנות עיצוב בלבד. שלושת הסגנונות המרכזיים לעיצוב לוגו כוללים את הסגנון המוחשי, הסגנון הסימבולי והסגנון הטיפוגרפי.
הסגנון המוחשי הוא בעצם ציור אשר מתייחס לשם החברה או העסק בלבד. לאור האופי הקונקרטי של הסגנון המוחשי, ניתן להכליל ולומר כי הוא מתאים בעיקר לחברות או עסקים אשר עיקר עיסוקם מסתכם בקו אחיד וברור מאד של פעילות אחת בלבד.
מנגד, הסגנון הסימבולי מתאים במיוחד לארגון או קבוצה גדולה, אשר מתעסקים במספר רב של תחומים מגוונים. זהו סגנון מופשט מאד, אשר מעלה אסוציאציות רחבות הקשורות למוצרים או לנושאים המרכזיים של החברה או העסק.
סגנון עיצוב הלוגו השלישי הוא הסגנון הטיפוגרפי. הבחירה בסגנון זה היא בדרך כלל של עסקים וחברות ידועות שהשם שלהן מדבר בעד עצמו. זהו עיצוב יחסית נקי, אשר מכיל את הכיתוב של שם העסק או החברה באופן גרפי.