קידום אתרים בגוגל



יש כיום פריחה וצמיחה בתחום של קידום אתרים בגוגל. זה לא קורה סתם כך, חברות קידום אתרים מצליחות כיום להביא ללקוחות תוצאות מדהימות. הדבר מתבטא בשיפור אדיר במיקומי הלקוחות בגוגל, תנועת גולשים ערה לאתר וגידול בהכנסות נטו.

קידום אתרים בגוגל - מה המפתח להצלחה?

קידום אתרים אינו תורה משמיים. כדי להיות מקדם אתרים טוב לא צריך להיות גאון עם 780 בפסיכומטרי ולא צריך תואר במחשבים מהטכניון – אחרי הכל מדובר בשיווק, שיווק באינטרנט. יש לקידום אתרים כמה עקרונות בסיסיים והמון שיטות יצירתיות כדי ליישם אותם.

מה שהופך חברת קידום אתרים בגוגל לחברה מוצלחת הוא קודם כל ידע וניסיון מעשי בשיווק. כמעט בכל חברה כזו נוכל למצוא אדם אחד שהוא סוג של 'גורו'  בתחום של קידום אתרים. מדובר בדרך כלל בבחור עם רקע טכני כלשהו שמסתובב כל היום ברשת, מקדם אתרים בפועל ומתעדכן כל העת לגבי חידושים שונים באלגוריתם של גוגל. קריאת בלוגים ופורומים בתחום בארץ ובחו"ל היא אחד הכלים היעילים לחדש את הידע המקצועי כל העת.

מחיר קידום אתרים
מחיר קידום אתרים ישתנה מחברה לחברה, ומפרויקט לפרויקט. חשוב לזכור כי מחיר קידום אתרים תלוי בפרמטרים כמו גודל חברת הקידום, הוותק שלה, הרזומה שלה, הוותק של אתר הלקוח, הוותק שלו, רשימת המושגים לקידום, רמת התחרות בתחום ועוד ועוד.


קידום אתרים בגוגל - ידע מקצועי אינו מספיק

העניין הוא שמקצועיות נטו אינה מספיקה. קידום אתרים הוא משימה לטווח ארוך. לא סתם חברות מחתימות לקוחות לטווח זמן של שנה לפחות. מדובר בתהליך ולוקח זמן עד שרואים תוצאות בשטח של העבודה. מה שיקבע הרבה פעמים את טיב התוצאות בחלוף שנה הוא היסודיות והעקביות של עבודת החברה.
קידום לטווח ארוך

מעבר לאופטימיזציה, חברת קידום אתרים חייבת לבצע פעולות קידום רציפות לאורך תקופת העבודה המשותפת. אחד מכללי היסוד של קידום אתרים איכותי הוא לבצע פעולות שיווק הגיוניות וסבירות – שלא יעוררו את חשדו של גוגל כי מדובר בספאם. אחת המסקנות המיידיות מכך היא שאין לקדם אתר בצורה חזקה ומהירה מדי, שכן גוגל יבחין די מהר שמדובר בפעולה לא טבעית. תאמינו לי, אף אחד לא רוצה להיכנס לרשימה השחורה של גוגל – הנזק הוא אדיר ולוקח די הרבה זמן לתקן אותו.


הפיתרון - מקצועיות ועקביות

הפיתרון הוא עבודה בקצב קבוע ועקבי – שבוע אחר שבוע. יש לקדם את האתר מדי שבוע ולבצע מעקב מתמיד אחר תוצאות הפעולות השונות. חברת קידום אתרים חייבת לנהל תהליכי עבודה יעילים שיניבו תוצאות חזקות לאורך זמן.


חברות קידום בגדלים שונים

ישנן חברות קידום אתרים בגדלים שונים. יש חברות ענק עם מאות לקוחות, יש חברות בינוניות עם עשרות רבות של לקוחות ויש חברות קטנות עם עד 15 לקוחות. כמו בכל דבר בחיים, יש לגודל החברה השלכות ישירות על טיב המוצר והשירות שאותו נקבל.


קידום אתרים בגוגל - יש יתרונות וחסרונות לחברות הגדולות

יש יתרון מבחינת גודל התשתית התומכת ומבחינת העוצמה. לאורך זמן, לא יהיה כמעט מושג אותו הן לא יוכלו לקדם בצורה מאסיבית. כמו כן יש בחברות הגדולות בדרך כלל ניסיון של שנים. בתחום של קידום אתרים יש כל הזמן הפתעות ודילמות, שכן מקדמים מתמודדים מול מחשב (האלגוריתם של גוגל).
החברות הגדולות הן הותיקות יותר ובדרך כלל ידעו מה הדרך להתמודד עם מצבים שונים.


ויש כאמור גם חסרונות

החיסרון הבולט בעבודה מול חברות בסדר גודל כזה הוא המחיר. חברות כאלו דורשות תוספת מחיר עבור הנסיון והמוניטין. לגבי השירות הדעות חלוקות. מצד אחד בחברה גדולה יש יותר סיכוי שלקוח בודד יאבד בין מאות הלקוחות. מצד שני, ישנן חברות קידום אתרים עם תרבות ארגונית חזקה, שתומכת במתן שירות אישי לכל לקוח באשר הוא.

 
עבודות מעצבים
 
© כל הזכויות שמורות ל DesignTips - טיפים בנושא עיצוב פנים ועיצוב בכלל 2009-2010